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Kiki Smith y sus errores

abril 25, 2012

Leía una entrevista a la artista Kiki Smith en que relata lo mucho que valora los errores en su trabajo. A propósito de esto recordé la pregunta típica que uno se hace cada cierto tiempo ¿Es necesario que todo sea hermoso y original? Pienso que copiar es bueno siempre que sirva para avanzar y conseguir un resultado al que se imprima un sello propio e identificable por los demás como tal. No deberíamos temer a pasar por un lapso de errores que probablemente nos llevarán a un lugar mejor, o tal vez no.

Cito a Kiki Smith:

“If you’re making something and it just doesn’t work, you let go of how you want the world to be. How you want the world to be is much more boring than how the world is.”

“Si estás realizando algo y simplemente no funciona, dejas ir el cómo quieres que el mundo sea. Cómo quieres que el mundo sea es mucho más aburrido que como el mundo es”.

Recuerdo también a mi profesor de batería quien intentaba hacer que no me sintiera frustrada al equivocarme por enésima vez insistiendo en que “Un buen baterista no es el que nunca pierde el pulso, sino aquel que es capaz de recuperarlo rápido y a tiempo”.

La entrevista completa en Acne Paper nº13  (en inglés).

——

I read an interview made to the artist kiki Smith where she tells how much she values mistakes in her work. Regarding this I remembered the tipical question one makes time to time. Is it necessary that everything must be beautiful and original? I think copying is good as long as it contributes to move forward and get a result to which a personal seal is imprinted and recognised by the others. We should not be afraid to pass through a lapse of mistakes that will probably lead us to a better place, or maybe not.

I quote Kiki Smith:

“If you’re making something and it just doesn’t work, you let go of how how you want the world to be. How you want the world to be is much more boring than how the world is.”

I also remember my former drum teacher who tried to comfort me due to the frustration that mistakes produced me insisting in this: “A good drummer is not the one who never loses the pulse, but the one who is capable of recovering it fast and in time”.

Full interview in Acne Paper nº13

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